063.

Simhoppssäsongen är officiellt slut. Vi hade vår PAC 8 League Championship måndagen den 4 maj vilket var min sista tävling. Vi i teamet som skulle tävla började med att äta frukost tillsammans på Coco’s då vi har sovmorgon på måndagar.

League är lite annorlunda än simhoppstävlingarna vi tävlade i under säsongen. Man måste köra 11 dyk istället för 6 som vi kört förut. Vi anmälde 7 tjejer och 4 killar till tävlingen men det var bara 4 tjejer och 4 killar från varje lag som fick slutföra tävlingen så de 3 tjejerna i vårt lag som hade minst poäng fick inte fortsätta efter 8 dyk. Det var totalt 17 tjejer och 6 killar från 5 olika skolor. Eftersom vi var så många var det lång väntetid mellan ens dyk och det tog allt som allt 5 timmar, jämfört med 2 timmar som tävlingarna brukar ta.

Tävlingen gick förvånansvärt bra. Mitt högsta score har tidigare varit 6,5 (skalan är från 1-10, det högsta jag sett någon få är 8,5) och jag gjorde ett dyk där jag fick 8!
Efter 8 dyk var det dags för att ta bort de personerna med lägst poäng från alla lag som anmält fler än 4 personer. Man fick inte veta poängen men jag klarade spärren!
Vi hade efter det tre dyk kvar och då släppte pressen. Innan mitt sista dyk ställde jag mig på brädan och insåg att det var mitt sista simhopp på min sista tävling. Istället för att bli nedstämd började le och tänkte att jag är så lyckligt lottad som har fått vara en del av ett sånt underbart lag denna vinter/vår. Alyssa vann hela tävlingen och blev League Champion. Jag kom på sjätte plats, Malia blev åtta och Destiny nia.

Jag är så himla glad och stolt över vad vårt lag åstadkommit under denna säsong. Trots att Anna slet sönder hennes ACL, Alyssa stukade foten, Sophie slog i brädan och bröt tån, Destiny fick en hjärnskakning och Kiana bröt näsan så gick vi ändå ut ifrån varenda tävling med en vinst!

20150525-182454.jpgCJ, Richard och Kiana på frukosten.

20150525-182443.jpgJag och Alyssa.

20150525-182509.jpgLång väntan mellan varje dyk.

20150525-182426.jpgBättre team får man leta efter. Övre raden vänster till höger är jag, Bella, Sophie, Alyssa, Destiny, Hailey, Hailey och Malia. Nedre raden vänster till höger är Nick, Richard, Kiana, CJ och Alec.

Kommentera

