062.

De två senaste fredagarna har varit händelserika och annorlunda så jag tänkte skriva lite kort om dem.

Allt som jag var med om den 8 maj började med att Petter från STS kontaktade mig. Han skrev att ett filmteam från Sverige skulle åka över till Kalifornien och Arizona för att göra en reklamfilm om hur det är att vara utbytesstudent i USA och han undrade om jag skulle vilja delta. Projektet lät kul så jag tackade ja och efter vidare kontakt med filmteamet bestämde vi att fredagen var bäst så precis efter lunchtid kom filmteamet till Arroyo Grande. De ville mest filma vad jag gör efter skolan men lite scener med skolmiljön från vårt high school och min strikta engelskalektion med Mrs. Willis fick de med.
Efter skoldagen hade jag simhoppsträning så de filmade en del där för att få med skolsporterna som är en viktig del av skolgången i USA. När simhoppsträningen var klar åkte vi till Downtown AG (vilket består av en ca 200 meter lång gata) med Elli och åt middag på The Village Grill, en typisk Amerikansk hamburgerrestaurang. Sedan åkte vi till Pismo Beach och mötte upp Christian för att filma lite strandscener och efteråt åkte vi mot Avila till Pirates Cove och upp på bergen för att filma solnedgången och utsiktbilder. När vi var där mötte vi en hemlös man som sjöng och hade sällskap av kaniner och som var väldigt free spirited.

Förra fredagen, den 15 maj började med att jag följde med hem till Elli från skolan. Vid femtiden hämtade Hana upp oss och vi åkte till In-n-out och mötte Canaan. Vi åt och snackade och sedan åkte vi vidare mot Cal Poly, universitetet i SLO. Vi hade fått gratis baseballbiljetter från vår cooking-lärare så vi åkte och kollade på matchen. Den var inte jätteintressant och det hände inte speciellt mycket så efter ungefär 45 minuter åkte vi tillbaka till AG. Canaan fick iden att det skulle vara roligt att spela tennis på vårt high school i mörkret så vi åkte hem, bytte om, och slappade ett tag tills det blev mörkt och sedan bar det av till AGHS. Jag och Canaan spelade mot varandra och Hana och Elli spelade mot varandra. Efter ett tag kom Canaans kompis och vi testade att köra dubbel med fem personer. Kvällen var kul, jag uppskattar när man är med kompisar som vill hitta på andra saker än allt vanligt man gör på helgerna så det blev helt enkelt en lyckad kväll!

20150520-233657.jpgElli, Christian och jag på Pismo Beach under inspelningen.

20150520-233640.jpgJag och Christian vid Pirates Cove. Något jag måste nämna var att en av killarna i filmteamet gått på mitt gymnasium i Sverige!

KaninmannenJag och kaninmannen.

20150521-001059.jpgCal Poly Baseball.

20150520-233804.jpgElli och Hana.

20150520-233832.jpgCanaan.

20150520-233817.jpgHana och Elli.

Kommentera

