058.

Jag tänkte göra ännu ett inlägg där jag svara på en fråga och påminner samtidigt de som frågat något att kolla där ni kommenterat för svar då majoriteten av mina svar finns där.

Lisa:
Hej!
Jag ska åka som utbytesstudent i Kalifornien i höst och funderar på vilka kurser jag ska läsa, jag gillar att sjunga o undrar om det är kul med kör? Uppträder man mycket? Umgås man något med de man sjunger med eller är det bara på just de lektionerna? Hur är det helt enkelt?

Hej Lisa!
Vad roligt med Kalifornien, det är verkligen jättefint härborta! Kurser varierar stort från skola till skola och hur kursinnehållet lärs ut varierar också. Jag bytt runt klasser hit och dit men enklast är det såklart om man vet vilka kurser man vill ta innan. Jag tycker att kören är rolig. Vår kör är lätt, utan audition, men vissa skolor har kör som en ”sport” där man måste göra sångprov och tävlar med kören. Vår kör hade två stora juluppträdanden och ett mindre då vi sjöng på en bank vid deras Christmas tree Lightning. I vår blir det ett större uppträdande och i början av vårterminen hade vi ett mindre uppträdande när åttorna (man börjar high school i USA i nian) hade runttur på vårt high school.
Personligen umgås jag inte med någon från kören utanför lektionerna men vilka man börjar umgås med vet man ju inte innan så om du gillar att sjunga, go for it!

20150315-114910.jpgFrån vårt körbord vid åttornas rundtur.

Kommentera

