055.

Förra veckan flög förbi och jag hann inte med att skriva något inlägg. Här kommer därför förra veckan dag för dag förutom helgen, inklusive fredagen, som får ett eget inlägg.

I måndags minns jag inte så mycket av vad som hände förutom att jag fick ett sms från Inouye där han skrev att han beslutat sig för att flytta upp mig till Varsity, exciting!

I tisdags och onsdags hade vi blockschema då alla sophmores gjorde CAHSEE (California High School Exit Examination) som man måste klara för att få ta graduation här. I tisdags hade vi lektion 1, 3 & 5 med varje lektion två timmar var, vilket för mig betydde US History, Kör och Kemi. På historian hade vi ett prov som gick bra, på kören hade vi musikteori i två timmar och under kemin såg vi på Maleficent och åt pizza.

I onsdags var det lektion 2, 4 & 6, vilket betydde Cooking, Economy och Engelska. I cooking hade vi finalen av en matlagningstävlning vi har hållt på med den senaste veckan. Det stod mellan Ryan och Tallon och de fyra ingridienserna deras rätt behövde inehålla var bacon, gröna oliver, grön salsa och sjögräs. Ryan gjorde sushi med kyckling och bacon med en gröna oliver och grön salsa sås. Tallon gjorde baconfylld kyckling inlindad i sjögräs och även han en sås gjord av gröna oliver och grön salsa. Båda var verkligen jättegoda men Ryan vann då vi bedömde att det var mer kreativt att göra sushi. Under economy-lektionen hade vi en vikare så vi gjorde i princip inget och halva klassen lämnade inom en halvtimme. Under lunchen tog vi lagbild för simhoppet och på engelskan fortsatte vi jobba med vår grammatik. Efter skolan hade vi träning i vanlig ordning och Anna (vår bästa simhopperska som tyvärr är skadad) åkte och köpte donuts till oss.

I torsdags åkte Varsity-delen av simhoppslaget till SLO och tävlade igen. Det gick bra, vi kom på delad plats med SLO High School och tillsammans med simningen (simhoppets och simningens poäng räknas ihop) vann vi! Efter tävlingen åkte vi tillbaka till AG och Doc Burnsteins Ice Cream. Inoyue köpte glass till oss och sedan åkte vi tillbaka till skolan och fortsatte träna. Jag måste också nämna att Inoyue är en sån skön coach. När vi var på väg hem började han sjunga på en armélåt och sedan efteråt från ingenstans sa han ”I was a rapper in a former life”, ni förstår inte hur mycket vi garvade. Efter träningen hämtade Toby upp mig och vi åkte till Luke baseballmatch som de vann!

20150324-214757.jpgTallon och Ryans finalrätter.

20150324-214807.jpgMitt fina dive team. Övre raden vänster till höger är: Alec, Richard, Kiana, Jag, Bella, Anna och CJ. Under raden vänster till höger är: Malia, Naomi, Hailey, Hailey, Alyssa, Destiny, Sophie, Damascus och Melissa.

20150324-214727.jpgEn lunch med Hana någon gång förra veckan då de för första gången de stavade mitt namn rätt på Starbucks.

20150324-214708.jpgDen här bilden är nog roligast om man känner Isaiah och Richard för jag kan inte kolla på denna bilden utan att skratta.

IMG_2514Richard beslutade sig för att ta min dive cap.

20150324-214747.jpgTeddy och Hugo i bakgrunden. Märks det att jag tar flest bilder när vi har cooking?

20150324-214828.jpg Lukes på hans baseball-match.

Kommentera

