052.

Fettisdagen och exakt fyra månader kvar i Kalifornien. Galet att jag har fått mitt hemresedatum och att jag kan räkna dagarna jag har kvar, något jag starkt försöker undvika.

Idag var det första dagen efter en fyra dagars helg. I fredags hade vi ledigt tack vare Abraham Lincolns födelsedag och igår var det President Day. I skolan hade vi ett quiz som inte var speciellt svårt då vi som vanligt fick plugga första delen av lektionen och vi köade även i en evighet för att få biljetter till Grad Night. Om ni undrar var Grad Night är så är det en kväll då de Seniors som har köpt en biljett och har okej betyg åker till Six Flags Magic Mountain under en kväll och åker berg-och-dalbanor hela natten. Parken kommer vara avstängd för allmänheten och det är bara skolor från södra Kalifornien som får vara där då. Vi är drygt 400 Seniors men det fanns bara 200 biljetter så det var lite halvt kaos under både rast och lunch men jag hann säkra min biljett.

I lördags, under alla hjärtans dag, åkte jag och värdfamiljen till deras vingård och för att delta i en bågskytte-lektion. Det höll på i två timmar och det var mycket jobbigare än vad jag trodde. I slutet skakade min arm så mycket att jag knappt kunde sikta men i början lyckades jag skjuta några fullträffar. Lektionen var rolig och instruktören tyckte att jag hade en ”perfect form”, vilket kändes kul med tanke på att jag aldrig skjutit med pilbåge förut. På kvällen åkte vi till stranden och grillade och kollade på solnedgången. Jag hade s’mores-debut vilket var helt okej, amerikansk choklad är inte någon hit.

Dagen efter åkte jag och Elli till Pismo Outlets och shoppade. Jag försökte hitta shorts men eftersom det är ”vinter” just nu (runt 20 grader varje dag) var sortimentet mycket litet. Efter några timmar där åkte vi hem till Elli, slappade ett tag och sedan hämtade Cassie upp oss. Vi åkte till bion och mötte upp Joey och Summer för att kolla på Fifty Shades Of Grey. Det var en otroligt förvirrande film vilket dock kan bero på att jag inte läst böckerna. Efter bion gick vi (notera att vi gick, händer i princip aldrig här) till In-N-Out, köpte hamburgare och sedan åkte vi vidare. Vi åkte till ett ställe med sand och gräs, de hade tänkt bygga en skola där men det blev aldrig av så det är princip ett stort landområde mitt i ett grannskap. Vi gick runt i mörkret och pratade och sedan mitt från ingenstans ramlade Joey i en damm. Efter att vi skrattat allt för länge gick vi tillbaka till bilarna så att Joey kunde byta sina blöta kläder. Han virade in sig i en filt och sedan satt vi mitt på gatan (det underbara med att bo i en liten stad) och pratade.

20150217-215904.jpgJag och Toby.

20150217-220215.jpgOmgivningen från bågskytte-lektionen.

20150217-220225.jpgAvila Beach kvällstid.

20150217-220044.jpgLucia-bakning…

20150217-220056.jpg… två månader för sent.

20150217-220032.jpgHar även gjort Västerbottenspaj (♥)…

20150217-215915.jpg… och självklart semlor dagen till ära.

One thought on “052.

Kommentera

