049.

Inlägget från julafton skjuter jag upp lite längre och skriver istället om helgen.

I fredags efter skolan såg jag på Olivias basketmatch och sedan drog jag hem till Elli. Vi åt pizza och sedan åkte vi och kollade på ”The Wedding Ringer”. En helt okej film, skrattade gjorde jag i massor men jag skulle nog inte se den igen.

lördagsmorgonen vaknade jag upp och skulle egentligen åka iväg till simhoppsträning men jag var så himla trött så jag skippade den. Efter några extra timmars sömn åkte jag till en annan av Olivias matcher och sedan hämtade vi upp Elli. Kim skjutsade oss till Avila Beach och vi gick till Krawa Bowl och åt ”lunch”. De gör en slags tjockare smoothie toppat med granola och färsk frukt, gudomligt! Efter att vi köpt det promenerade vi till stranden och mötte upp Ansley, Jessica, Emma och Bella. Jag hade inte tänkt att bada då vattnet är fruktansvärt kallt men efter att vi satte oss vid strandkanten och blev översköljda av en våg fanns det inte riktigt något val så jag och Bella körde all in och dök runt bland vågorna. Den 17 januari tog jag alltså mitt första dopp för utbytesåret och även 2015.

Vid tvåtiden hämtade Kim upp oss och vi åkte tillbaka hem till Elli, duschade och bytte om. Vid fyra bar det sedan iväg mot Yannous farewell party. Han är en utbytesstudent från Belgien som körde på en termin istället för ett år. På lördag åker han tillbaka till Belgien där han stannar i ca två veckor för att sedan åka till Peru i ett halvår för nya äventyr. Vi stannade hos Yannou till strax innan sju och sedan åkte vi vidare till Hana. Där var Ansley och Maleah plus Malia, Hanas lillasyster, och hennes kompisar. Hana har en eldstad ute på trädgården så vi gjorde upp en brasa och spelade gitarr och sjöng. Efter ett tag gick vi in till Hanas rum och pratade innan klockan blev så mycket att det var dags att åka tillbaka till Elli igen. Jag sov över där och på söndagen bar det av, med Cassies familj, till Cambria. Cassies familj har en liten stuga där som vi åkte ut till. Vi åkte först till Cassie på morgonen och åt frukost och skämtade om stereotypiska amerikanare, ett samtalsämne som höll i sig hela dagen. Sedan bar det av norrut och väl framme vid stugan åkte vi runt med en fyrhjuling/grövre golfbil på deras mark. Vad man kanske inte föreställer sig med Kalifornien är att det är väldigt bergigt. Vi åkte runt upp och ner för berg där kor vandrade runt, allt med utsikt över havet, en sådan idyll. Efter att vi kört runt på deras område och skämtat om att det var det amerikanska sättet att hikea (som sagt körde vi med sådana skämt hela dagen) drog vi faktiskt ut på en riktig hike. Efter att vi promenerat runt ett tag gick vi tillbaka till stugan, körde lite kortspel, kollade på tv, körde runt med golfbilen och åt kyckling till lunch som hade en konsistens som pulled pork fast med kyckling, sååå gott! Vi åkte hem vid middagstid och jag och värdfamiljen åt hämtmat från Old Village Grill.

Dagen efter, igår måndag, var det Martin Luther King day vilket betyder att vi var lediga från skolan. Jag, Elli och Cassie cruisade då till Santa Barbara som är knappt 1,5h söderut. Vi gick runt i Santa Barbara, kollade runt i butiker och shoppade.
Vi åt lunch på Panera och en kille gissade rätt på att jag var från Sverige på första försöket med motiveringen ”you’re all so beautiful”, det är inte varje dag det händer. Vi snackade med honom ett tag, som var från LA men pluggade på colleget i Santa Barbara, och sedan gick vi runt i lite butiker till. Vid tretiden ungefär började vi dra oss tillbaka mot bilen och tillbakafärd mot AG.

20150120-205414.jpgGrymma lil sis scoreade poäng.

20150120-205342.jpgKrawa Bowl.

20150120-205330.jpgBella, Jessica, Emma, Ansley, Elli och jag.

20150120-205318.jpgSå mycket kärlek till denna värme denna årstid.

20150120-205441.jpgYannous värdfamilj hade fixat en fin tårta.

20150120-205505.jpgAlla gäster skrev hälsningar på en tröja till Yannou.

20150120-205529.jpgMaleah, Ansley, Hana, Malia och Malias kompis.

20150120-205617.jpgVi stannade på en grocery store på väg till Cambria och utbytesstudenterna som inte får köra bil hittade en egen lösning. Notera hur stora alla förpackningarna är här.

20150120-205955.jpgHiking the American way.

20150120-205820.jpgEuropean sandwich.

20150120-205607.jpgCruisar runt i Downtown Santa Barbara.

20150120-205308.jpg

Kommentera

