048.

Julen är sedan länge över och det är full tid för mig att ta tag i att skriva om allt som har hänt. Då jag vill skriva om dagarna i kronologisk ordning kommer detta inlägg inte handla om min amerikanska jul, utan dagarna före.

Söndagen den 21 december hade kören vårt sista uppträdande för året. Det var på en sing-a-long som staden satt upp. Det var slutsålt så tyvärr fick vi inte se några andra uppträdanden utan var i körrummet när vi inte själva var uppe på scenen. Efter att allt var klart åkte vi hem och vi bytte om för att sedan direkt åka till Santa Maria och äta middag hos Lukes gudfamilj. Tressa, Lukes gudsyster som är lika gammal som Olivia, följde med oss hem efteråt och sov över här.

På måndagen, den 22 december, vaknade vi upp lite för sent då vi skulle till SLO för en tradition som min värdfamilj gör varje år. Tressa, Elli och Melissa följde med och vi åkte till Madonna Inn för att äta lunch. Madonna Inn är ett hotell där i princip allt är pyntat i rosa. Rosa tennisplaner, väggar, möbler, you name it. Efter att vi ätit lunch blev planerna omställda då vi insåg hur mycket klockan var och vi behövde åka tillbaka till AG för att släppa av Tressa som hade fotbollsträning. Jag och Elli skulle till Hana vid fyra och dekorera kakor så tillbaka till SLO hann vi inte. Vi åkte därför runt och fixade lite småsaker i AG och åkte sedan till Hana. Hos Hana var förutom jag och Elli: Malia, Hanas lillasyster som är freshman på AGHS och som också körde cross country, Ansley och Annika.

På förmiddagen tisdagen den 23 december hämtade min värdmorfar mig, Luke och Olivia och vi åkte till deras hus för att dekorera pepparkakshus. Luke körde på more is more och hällde glasyr över hela huset och täckte det sedan med godis. Jag körde det traditionella rutnätet på ena taksidan och skrev ”Merry Christmas” på den andra taksidan. Olivia vet jag inte riktigt vad hon gjorde. Kaos blev det i alla fall och det slutade med att hon skrev ”I tried” längs ena kortsidan av huset. Efter allt husdekorerande åkte vi och åt lunch på Subway och sedan hämtade Kim oss och vi åkte hem för att förbereda inför julenfirandet som min värdfamilj höll i detta år. Melissa och Jose var med och hjälpte till och fixade och medan de var där fick jag, Olivia och Luke fick varsin filt av dem med våra namn ingraverade som en julklapp. Efter lite småpanik med förberedelserna på grund av olika händelser, som att dukarna var för små för borden, fick vi tillslut ihop allting så det var klart för julaftonsfirandet dagen efter.

20141231-005620.jpgEn del av restaurangen på Madonna Inn.

20150106-184936.jpgÄven glasen där är rosa.

20141231-005635.jpgTjejernas badrum…

20141231-005651.jpg och killarnas badrum med ett vattenfall.

20141231-010114.jpgAnnika och Hana.

20141231-010136.jpgVåra färdiga kakor.

20141231-010745.jpgFörberedelserna innan pepparkakshusbygget. Varför har vi i Sverige inte glasyr mellan pepparkakorna istället för smält socker?

20141231-010416.jpgFörsta sidan jag gjorde blev traditionell.

20141231-010431.jpgSjälvklart hade jag med ett svenskt inslag.

20141231-010447.jpgDe klara husen, jag tror det är rätt uppenbart vems som är vems.

20141231-010648.jpgNär allt äntligen var färdigt inför julaftonsfirandet.

2 thoughts on “048.

  1. Hej!
    Jag ska åka som utbytesstudent i Kalifornien i höst och funderar på vilka kurser jag ska läsa, jag gillar att sjunga o undrar om det är kul med kör? Uppträder man mycket? Umgås man något med de man sjunger med eller är det bara på just de lektionerna? Hur är det helt enkelt?

Kommentera

