046.

Sista veckan innan lovet innebar finals vecka. Man skulle kunna jämföra det med kursprov fast de, enligt mig, är lättare. Vi pluggade till proven måndag och tisdag och onsdag, torsdag och fredag var proven. Det var halvdagar så vi körde bara två lektioner som var två timmar var med en halvtimmes break emellan. I onsdags var det period 1 och 6, vilket för mig innebar American Government och Engelska. Vi hade inget prov i något av dem. Lärarna får välja om de vill ha ett prov eller inte men alla har i vilket som helst en utsatt tid. På Government hade vi istället ett grupparbete som jag, Kacee och Tristan hade gjort tillsammans. Egentligen var det jag och Kacee som gjorde i princip allt då vi i måndags åkte hem till henne efter skolan och jobbade på arbetet så det skulle vara någorlunda klart, när Tristan hade basketträning. Vi lämnade dock två uppgifter till Tristan varav han gjorde en, att rita en bild. På engelskan hade vi inte heller något prov. Vi jobbade på som att det var en vanlig lektion, bara att den var två timmar lång.

Hela min värdfamilj har varit sjuk den senaste veckan och i torsdags var det min tur. Trots att jag kände mig risig när jag vaknade pallrade jag mig iväg till skolan. Nu i efterhand tror jag att det skulle vara bäst om jag hade stannat hemma. Mina två lektioner den dagen vara foto och kör, då vi inte gjorde någonting. Det resulterade i att jag sov, åt godis och läste The Fault in Our Stars. När jag kom hem Skypade jag med Carro och sedan gick jag och la mig. Efter ungefär en timme väckte Luke mig med en Peppermint Mocha de köpt. Under kvällen borde jag kanske ha pluggat till mina finals dagen efter men jag hade inte energi för det så jag åt Marabou som mormor och morfar skickat (tack) och kollade på TV.

I fredags hade jag mina enda finals. Först var det kemi och efter breaket var det US History. Efter att alla var klara med historiaprovet, som tog ungefär en timme, kollade vi på en julfilm. Efter att dagen var slut åkte jag, Elli, Desiree, Emma och Lindsey och åt lunch på Panda Express och firade att det är JULLOV! Vid sextiden åkte jag och värdfamiljen till Santa Maria och mötte upp Kims föräldrar. De hade köpt biljetter till en teater vi gick och såg. Efter att teatern var slut åkte vi en omväg hem för att kolla på några hus som var pyntade. Vid ett hus fanns en stor skyllt där det stod en radiokanal man skulle knappa in. Då började Snobben-låten att spelas och huset blinkade med i sången.

När vi kom hem gick alla och la sig förutom jag. Tack varje tidsskillnaden var det lördagsmorgon i Sverige så jag kunde, genom FaceTime, vara med och i alla fall mentalt fira min bror som fyllde 20 år igår!

20141220-213205.jpgDenna bilden skulle egentligen vara i inlägget från Los Angeles men här är i alla fall sakerna jag fick med mig hem från ”sockerbit”.

20141220-213218.jpgJag ursäktar för den dåliga upplösningen på bilden men här är Snobben-huset.

20141220-221710.jpgEn trött broder på hans 20-årsdag.

2 thoughts on “046.

  1. Hej! en liten snabb fråga, hur tyckte du första intervjun med sts var? ska ha den snart och är jättenervös över hur det ska gå med engelskan. :S

    • Hej Ebba!
      Jag hade lyckligtvis några kompisar som gjorde STS-intervjun innan mig och berättade hur det var så jag var tack vare det inte speciellt nervös.
      De frågar lite frågor för att få en överblick om hur du är som person, inget som är avgörande för din placering eller liknande.
      Alla som intervjuar har själva åkt på ett utbytesår och de förstår din situation. Ledaren som intervjuade mig till exempel gav olika förslag vad jag kunde svara när jag inte visste vad min favoriträtt var exempelvis. Det de mest vill se är hur motiverad du är att åka, inte hur bra dina engelskakunskaper är för dem kommer du bättra på under året.
      Lycka till, det kommer gå jättebra! 🙂

Kommentera

