045.

Jag fick en fråga för några veckor sedan som jag tänkte svara på i detta inlägg. Jag vill samtidigt också påminna er som ställt frågor som jag inte svarat på i ett separat inlägg att kolla efter svar där ni kommenterade då jag brukar svara på de flesta frågor i kommentarsfältet.

Kan inte du lägga ut bilder på hur du bor och med din värdfamilj och så?:) var i californien bor du? Har själv tänkt på att åka som utbytesstudent och vill då gärna bo i californien, så hur är det där och vet du om det är mycket tennis där för vill gärna spela det hela året då jag tävlingspelar här hemma:) väldigt fin blogg!

Hej!
Jag bor i regionen Central Coast, i en stad som heter Arroyo Grande. Jag vet inte om det är så här i hela Kalifornien men av vad jag har upplevt så är Kalifornien avslappnat. I skolan har vi till exempel ingen dress code som jag vet att många andra skolor i USA har. Vädret är för det mesta varmt, det droppar ibland till 5-10 grader men jämfört med vädret i Sverige kan jag inte säga att det är kallt. Av vad jag har förstått är Kalifornien i allmänhet hälsosammare än resten av USA. Trots det blir det hemskt nog ändå väldigt mycket stillasittande och att promenera är inget man gör här, bilen används till allt.
Mitt high school har ett bra tennisprogram med ett JV och Varsity-lag för både tjejer och killar. Sporterna håller inte på året runt utan de är uppdelade i tre delar, höstsporter, vintersporter och vårsporter. Tjejernas tennis var nu på hösten och killarna kommer köra i vår. Vårt tjejlag var riktigt bra och tog sig till CIF där de bästa lagen i södra Kalifornien tävlar mot varandra. De flesta i laget var dock seniors så jag vet inte hur starka de kommer vara nästa år. Om man inte vill köra en sport i skolan eller vill fortsätta när säsongen är slut finns det olika klubbar där folk kör året runt.
Tack för den fina kommentaren och jag hoppas att mitt svar var till någon hjälp!

20141130-191050.jpgJag har faktiskt inte jättemånga bilder med min värdfamilj men här är en på mig och min fina värdmamma Kim.

Kommentera

