042.

Jag ursäktar för den urusla uppdateringen på sistone. Det är mycket saker som hänt och jag har valt att prioritera det istället för bloggen. Sedan förra gången jag skrev ett inlägg har jag varit i Los Angeles (skriver mer specifikt om det i ett annat inlägg), haft första konserten med kören, sett Dumb and Dumber To, handlat varmare kläder, tagit familjefoton, fått Thanksgiving lov, sett Mockingjay och börjat på simhopp.

Nu är det alltså Thanksgiving lov vilket känns riktigt skönt. Lovet började med Football Friday under fredagskvällen. Football-säsongen är egentligen över men vår skola gick till CIF där de bästa skolorna från södra Kalifornien tävlar mot varandra. Efter matchen fick jag och Elli fick skjuts av Olivia hem till Elli och jag sov över där.

På lördagen hämtade Kim upp mig vid tiotiden och vi åkte till SLO för att fixa en varmare jacka till mig samt matchande kläder till hela familjen inför familjefotona som togs dagen efter. När vi åkte hem från SLO åkte vi förbi en nagelsalong och fixade våra naglar (något som jag har märkt är vanligt att man gör här) och sedan åkte vi och mötte upp resten av värdfamiljen för att äta middag på Chili’s.

På söndagsmorgonen lagade jag frukost till värdfamiljen. Det blev svenska pannkakor med jordgubb-/hjortronsylt och grädde. Det går knappt att förklara hur himmelskt det vara att äta hjortronsylt efter att inte ha ätit det på fyra månader. Senare på dagen var det dags att ta familjefotona för årets julkort. Melissa, Kims bästa vän som också tog mina Senior Pictures, tog bilderna. Vi åkte till Santa Maria till ett litet kapell uppe på en kulle och tog bilder. Efter att vi tagit några bilder där åkte vi till mina värdföräldrars vingård och tog resten av bilderna där. Det tog i princip hela dagen så efter att vi var klara åkte vi och åt middag i Santa Maria.

I måndags FaceTimeade jag med Amanda, Ellen och Carro. Efter några timmar av pratande med saknade vänner åkte jag och Kim till en vårdcentral för att göra en undersökning som man måste göra för att kunna köra skolsporter. Efter att ha väntat i ca två timmar var vi klara och köpte Subway och åkte hem. Vi väntade oss inte riktigt att det skulle ta så lång tid på vårdcentralen så det blev sedan rätt stressigt för att hinna till min första simhoppsträning. Simhoppet är egentligen en vårsport men de har preseason nu under vintern. Preseason är inget man behöver vara med på då vissa håller på med vintersporter men eftersom jag inte kommer köra någon vintersport tänkte jag att det var lika bra att börja.

På tisdagsmorgonen åkte jag, värdfamiljen och Olivias kompis Bella och åt frukost på ett café. När vi kom hem Skypade jag med min fina familj tills jag behövde åka iväg på simhoppsträning igen. Jag hade en extrem träningsvärk i axlar och ben från alla armsnurrar och avtramp från dagen innan. Efter träningen duschade jag och gjorde mig i ordning och sedan kom Kacee och hämtade upp mig vid sextiden. Vi åkte till Starbucks och köpte Peppermint Mocha respektive White Chocolate Peppermint Mocha (kärlek till de olika årstidsdryckerna) och pratade. Vi gick sedan på bio för att kolla på Mockingjay Part 1 som var grym!

20141126-020243.jpg Phoebe på en helt vanlig Young Life träff.

20141126-020257.jpg Christian under women day.

20141126-020311.jpg Svenska pannkakor in the making.

20141126-020421.jpg Innan bion började.

Kommentera

