041.

Idag har jag varit utbytestudent i USA i tre hela månader. Det känns som att tiden sprungit iväg samtidigt som det känns som att jag gjort väldigt mycket mer än vad som vanligtvis får plats i tre månader. Knappt en tredjedel av året är redan slut vilket visade sig i torsdags då vi hade vårt sista cross country meet. Det känns helt ofattbart att höstsporterna är över och att det numera bara är vinter- och vårsporterna kvar. Det kommer kännas konstigt att inte spendera varje eftermiddag med teamet och med tanke på att vårt high school är så stort är det vissa jag knappt kommer träffa någonsin igen. Eftersom sista racet var i torsdags var det även Senior Day. Alla freshmens, sophmores och juniors hade gjort tröjor där det stod ”WE ♥ OUR SENIORS” och de hade fixat små paket med godis, tuggummin och granolabars som de gav till oss.

Sista racet gick bra. Det var inte min snabbaste tid men det gick väldigt mycket bättre än vårt mid season meet som hölls på samma ställe. Jag förbättrade min tid med 2 minuter och 37 sekunder samt sprang snabbare än två stycken i mitt lag! En stor förbättring med tanke på att jag var sist i laget på vårt första meet.

20141109-164855.jpgBland de första lagbilderna vi tog. Här kändes det som att cross country säsongen skulle pågå i en evighet.

20141109-164901.jpgSista racet för alla seniors. Från vänster till höger är Ryan, Jaison, Joey, Mercedes, jag, Jocelyn, Mikayla, Elizabeth och David.

Kommentera

