037.

Plugget tog upp en stor del av tiden förra veckan vilket ledde till dåligt uppdaterande här på bloggen. Trots att skolan här är väldigt lätt är den ofta tidskrävande men nu har jag lite tid över att berätta vad som hänt sedan det senaste blogginlägget.

Förra torsdagen, för en och en halv vecka sedan, åkte Lisa och hennes kompis förbi Arroyo Grande. De bilade längs highway one och självklart tog vi tillfället i akt och träffades! Det var jättetrevligt att träffas och skönt att prata svenska ett tag. Lisa hade även tagit med sig tre Marabou chokladkakor som hon gav till mig, något som saknas här borta.

I lördags var det mitt andra cross country meet. Det var 5 km långt och var i Clovis, vilket är ca fyra timmar från Arroyo Grande. Eftersom racet började runt tiotiden behövde vi åka från AG redan vid 05.30. Typiskt mig försov jag mig och vaknade upp vid 05.10 men som tur var hade jag packat allt dagen innan så jag hann i tid till bussen. Vi transporterades i en gul skolbuss, första gången jag åkte i en sådan, och försökte få några extra timmars sömn genom att sova på de osköna sätena. Efter ett tag var vi framme och vi välkomnades med det glada beskedet att Varsity tjejerna (de sju snabbaste i laget) vann deras race som hölls tidigare på morgonen.

Det här loppet kändes mycket bättre än det första. Jag la upp det bättre så att jag hade energi kvar i slutet och tack vare det sprang jag om en tjej på upploppet. Det var utan tvekan den bästa känslan under hela loppet. Efter att alla sprungit klart köpte i princip hela laget smoothies på Jamba Juice och sedan åkte vi tillbaka till AG. På vägen hem stannade vi på ett mall och åt lunch och sedan frozen yougurt.

I måndags kväll var jag och Elli på något som heter AG Younglife. Det är olika teman varje måndag och temat för den kvällen var ”Black light club”, vilket var att man skulle ha vita kläder på sig (vilket inte riktigt hörde ihop med namnet på temat) och sen hade de en massa neonlampor som gjorde att allt vitt man hade på sig lyste i mörkret. Vi hade ett neonrörskrig, körde lekar och danser och så får vi inte glömma två av ledarnas uppträdande utklädda som kycklingar fast i svarta spandex-helkroppsdräkter. Det ledde till en tävling där fyra frivilliga skulle delta. Jag var en av deltagarna men frivillig kan jag inte påstå att jag var då Elli och Christian puttade upp mig på ”scenen”. Först skulle vi göra en dans som kycklingarna också gjorde. Sedan var det dags för den faktiska tävlingen då alla vi fyra deltagare skulle ha en nylonstrumpa på huvudet. I foten av nylonstrumpan fans en boll som vi skulle välta omkull vattenflaskor med och jag lyckades kamma hem vinsten!

I onsdags hade vi minimum day på skolan då majoriteten av alla Sophmores hade PSAT testing. Vi började som vanligt vid 07.50 och slutade vid 12.10. Konceptet vi har i Sverige att ha ett fåtal fullånga lektioner under halvdagar är inget de kör på här. Istället klämmer de in alla lektioner under dagen vilket resulterar i att varje lektion är ungefär en halvtimme lång. Varken jag, Nick eller Corinne hade fjärde lektionen så vi åkte till ”downtown” och åt pommes frites. Efter skoldagens slut hämtade Kim upp mig och Yara och sedan hämtade vi upp Luke som också hade halvdag och åkte till In-N-Out Burger och åt lunch. Hamburgarna där är något så otroligt goda! När vi kom hem tog jag och Yara ett snabbt dopp i poolen för att sedan åka tillbaka till skolan för cross country träning.

Nu är det dags för mig att sova så resten av veckans händelser skriver jag om i nästa inlägg.

20141019-223332.jpg Lisa var prästen på det konfirmationsläger jag var ledare för i somras.

20141019-223609.jpg På väg till Clovis. Något jag chockerades över var att skolbussarna inte har säkerhetsbälten.

20141019-223250.jpg Andrea, jag, Crystal och Daisy.

20141019-223344.jpg Väl framme i Clovis.

20141019-223303.jpg Loppet hölls i en fin park.

20141019-223315.jpg En glad Crystal på vägen hem.

20141019-223522.jpg AG Younglife.

20141019-223534.jpg Downtown AG.

Kommentera

