033.

I fredags var jag på min andra American football match. Den var på bortaplan mot St. Joseph vilket är ett high school ca 20 minuter från AG. Under matchen träffade jag Fredrik, en svensk utbytesstudent som bor i Santa Maria. Efter att endast ha pratat engelska i över en månad kom inte det svenska språket naturligt. Jag märkte att jag redan har börjat tappa ord och min dialekt vet jag inte vart den kommer ifrån.

I torsdag var det 9/11, något som inte uppmärksammades så mycket som jag trodde att det skulle göra. På American Government lektionen gick vi ut på skolgården till ett ställe där de planterat två träd, ett från Kalifornien och ett från New York, på ettårsdagen av 9/11. Det var det enda vi gjorde. Dock har det gått olika dokumentärer på TVn hela veckan.

På cross countryn tog vi lagbilder, vilket i princip var samma stela skolfotografier man tar i Sverige. Eftersom alla hade sina uniformer på sig tog vi sedan egna bilder. Tyvärr är de flesta bilderna på Jocelyns mobil så nedan är endast ett fåtal.

20140912-230439.jpg Chenoa, Jennifer och jag.

20140912-230425.jpg Jag och Hana.

20140912-230642.jpg American football.

20140912-230630.jpg

20140912-230621.jpg Andra matchen, andra vinsten.

Kommentera

