032.

Idag har vi tagit vår ”Class of 2015” bild som kommer finnas i årets yearbook. Efter hälften av andra perioden fick alla seniors gå från sin lektion för att samlas på hemmaläktaren och ta bilden. Vår lärare släppte dock oss från hela lektionen så jag och några andra från min fotoklass hängde i bibblan ett tag.

Jag har börjat komma in i rutinerna nu med samma schema varje dag. Dock bytte jag dansen mot kör i måndags, vilket gjorde att tre av sex lektioner bytte plats men jag fick samma lärare så det har gått bra ändå. Jag är verkligen glad att jag bytte till kör, väldigt rolig och avslappnad klass. Dock är nivån inte speciellt hög men vad gör det när umgänget är en drös härliga människor?

20140910-223204.jpg Vissa klädde ut sig för att försöka synas så mycket som möjligt.

20140910-223245.jpg ”SENIORS 2015 we’ll make H15TORY”

4 thoughts on “032.

  1. Hej Sofia!
    Jag undrar om du gjorde ett antagningsprov? Om du gjorde, var det svårt?
    Funderar på att åka nästa år 🙂 Hoppas du har det bra där borta. Jag är avundsjuk till max 😉
    Med vänlig hälsning, Emma

    • Hej Emma!
      För att åka med en organisation måste man göra en intervju. Några kanske skulle jämföra det med ett muntligt test då man pratar engelska men det är inget man får poäng eller liknande på.
      Jag vet dock att vissa organisationer har ett skriftligt test vid ansökningsprocessen. STS som jag åker med krävde inte detta men jag har hört av vissa som gjorde provet att det inte var speciellt svårt så det är inget att oroa sig för.

      Vad roligt att du möjligtvis åker iväg nästa år, det något som jag verkligen rekommenderar!

      • Hej!
        Tack så jättemycket för ditt svar. Det hjälpte mycket 🙂
        En till fråga, hur mycket fickpengar tog du med dig?

      • Jag minns tyvärr inte exakt men jag tror jag tog med mig runt 150 dollar till att starta med.
        Sedan har jag ett konto som det automatiskt överförs pengar till varje månad så att jag klarar mig här borta också 🙂

Kommentera

