031.

Ännu en vecka i staterna är avklarad. Tiden går verkligen otroligt fort här borta, lite läskigt är det för jag vet hur mycket jag kommer sakna detta när jag återvänder till Sverige.

I fredags kväll ägde den första American football matchen rum. Under förmiddagsrasten gick jag och Elli och hämtade våra ASB-stickers, vilket är ett märke som man kan köpa till sitt skol-ID så att man kommer in gratis på alla matcher, danser och andra skolaktiviteter. I kön började vi prata med en tjej som heter Carina och eftersom Elli började bli sjuk och inte visste om hon kunde gå på matchen frågade jag spontant Carina om jag kunde hänga på henne och hennes kompisar. Som sagt väldigt spontant efter att ha pratat i kanske två minuter men det känns lite som att det här utbytesåret är till för det. Matchen var rolig men jag kunde tyvärr inte stanna hela då jag hade mitt första cross country-race på lördagsmorgonen. Egentligen kollade vi inte så mycket på matchen utan pratade mest men det var kul ändå. Jag testade också friterad kakdeg rullat i socker och kanel, Amerika och deras goa hälsa säger jag bara.

I lördags sprang jag mitt första cross country-race. Banan ansågs vara ”lätt” och fyra kilometer ”kort”. Fyra kilometer är ungefär så långt som jag brukar springa så jag tyckte inte det kändes kort men roligt var det. Vårt team körde olika tider beroende på årskurs så när man inte körde själv stod man och hejade på sina lagkamrater. Min tid kanske inte var den bästa men mitt mål var att inte komma sist och det gjorde jag inte heller så jag är så nöjd jag kan bli. Nu är det bara att försöka förbättra tiden för varje race framöver.

Imorgon är det måndag vilket betyder Late Start Monday och en förstalektion som börjar vid halv tio. Jag tackar geniet som kom på den briljanta idéen.

20140907-084850.jpg GO EAGLES!

20140907-085004.jpg Skolans band var också på plats.

20140907-085015.jpg ”How do you like your tacos?” ”GRANDE!”

20140907-085029.jpg

20140907-085051.jpg Innan racet.

20140907-085152.jpg Efter att alla sprungit loppet åkte vi hem till en kille i laget vid namn Travis. Deras hem var otroligt och utsikten var makalös.

One thought on “031.

  1. Friterad kakdeg, mums, låter som du får ut allt av vad Kalifornien har att erbjuda! Kul och bra blogg. Lycka till med löpningen och innan året är slut kan nog också du ta ett dopp i kalla stilla havet. Alla hälsar/ klas

Kommentera

