028.

Innan jag åkte hit trodde att jag skulle kunna sova ut på helgerna men jag hade ganska fel. Jag har gått med i cross country teamet och kommer träna två timmar och 30 minuter varje dag förutom söndagar. Det inkluderar lördagsmorgnar 08.00-10.30. Även fast det låter rätt jobbigt, vilket det också är, är det jätteroligt! Eftersom jag började i förrgår kör jag inte lika hårt som resten av teamet. Igår var det egentligen en tempo-träning då alla springer en kortare sträcka snabbare än vanligt. De som gjorde det sprang mellan 1-3 miles. Jag körde istället en vanlig löptur runt american football planen med några andra som har varit skadade. Jag sprang med en trevlig tjej vid namn Hanna. Vi körde 2 miles och hon berättade bland annat att hon ska till Sverige nästa sommar, så häftigt.

Efter träningen åkte jag, Kim, Olivia, Luke samt Olivias kompis Gaige till San Luis Obispo och åt frukost. Det var ett mysigt litet ställe som heter Apple farm. När vi kom hem från SLO körde Olivia och Gaige ALS ice bucket challenge vilket går ut på att man häller isvatten över sig själv för att stödja kampen mot ALS. Efter att man hällt isvatten över sig nominerar man tre andra personer att göra det. De personer som blir nominerade har 24 timmar på sig att antingen göra utmaningen plus att skänka tio dollar eller att skänka 100 dollar. Olivia nominerade Kim som i sin tur nominerade Luke så det blev två stycken ALS ice bucket challenge till på eftermiddagen.

Vid fyratiden skjutsade Kim mig till Elli, den finska utbytesstudenten i min US History klass. De hade ett BBQ-party hos dem så jag spenderade kvällen där. Under kvällen körde Ellis värdsyster och hennes kompis ALS ice bucket challenge så totalt blev det sex stycken genomförda utmaningar under gårdagen.

20140824-154946.jpg

2 thoughts on “028.

  1. hej!! superbra och intressant blogg:) diggar den verkligen, men kan du inte lägga upp fler bilder på tex skolan,ditt rum allt möjligt som har med usa o ditt utbytesår att göra? vore kul!

Kommentera

