026.

Idag har jag varit på high school för att välja kurser och se vilket år jag ska gå. Jag kommer gå mitt fjärde år vilket betyder att jag kommer vara senior. Jag fick välja om jag ville vara junior eller senior och jag har hela tiden hoppats på att få vara senior så självklart valde jag det. Jag måste dock läsa två halvårskurser som jag inte hade behövt läsa om jag skulle valt att vara junior men med tanke på allt roligt man får vara med om som senior så tycker jag att det är värt det.

Mitt schema kommer att vara:

  • American Government (höst), Economics (vår). Det här är kurserna jag behöver läsa som senior.
  • Senior Expository Reading & Writing (engelska)
  • Photography
  • Chemistry
  • US History
  • Dance (denna kurs kommer dock bytas ut mot keramik om det finns plats)

Jag gillar hur det blev med placeringen av kurser, mixat teoretiska och praktiska.

Senare på eftermiddagen åkte jag, Kim, Olivia och en kille i Olivias klass till San Luis Obispo och handlade lite. Jag har äntligen fixat solglasögon som jag har behövt göra ett tag då mina förra gick sönder för en månad sedan. Jag väntade dock medvetet med att köpa solglasögon tills jag åkte hit då de jag ville ha är billigare i USA än i Sverige. Efter att vi fixat det vi skulle i SLO åkte vi till en gullig liten by vid namn Avila beach. Vi var vid stranden, gick runt på farmers market, såg en säl, gick ut på piren, åt kokosglass och såg en man spela säckpipa vid strandkanten. Vi var också inne i en jättehäftig butik där alla kläder, smycken och nagellack ändrade färg när de kom i solen. Det var till exempel en vit tröja med svarta konturer som bildade en fisk. Sedan när man lyste med en speciell lampa på tröjan blev fisken färglagd.

20140815-214647.jpg20140815-214657.jpg20140815-214707.jpg

2 thoughts on “026.

Kommentera

