025.

Dagarna här går väldigt fort och vi har hunnit med en hel del. Vi har varit förbi high school och pratat med bland annat sportdirektören för att se vilka sporter jag kan köra. Min skola verkar vara väldigt tävlingsinriktad så jag tror inte att jag kommer köra volleyboll. De har redan nekat ett flertal som varit på tryout och jag som endast har kört det på gympan några enstaka gånger och bara vill göra det som en rolig grej tror jag inte riktigt passar in i laget. När min värdmamma nämnde att jag varit gammal tävlingsgymnast blev sportdirektören väldigt angelägen om att jag ska köra simhopp men vi får se hur det blir med det. Min värdsyster håller på med simhopp så jag ska i alla fall kolla på någon av hennes träningar och så får vi se hur jag känner. Simhoppet är dock en av vårsporterna vilket betyder att det inte börjar förrän om ett halvår så vi får se vad jag kommer syssla med under hösten.

Vi har också varit förbi några olika stränder som bara är några minuter från huset. Jag frågade om de har hajar och ja, det finns hajar här. Det känns lite läskigt men det var en strand som det väldigt sällan var hajar vid så jag tror jag ska hålla mig till den. De har även valar och delfiner, som jag inte sett än men förhoppningsvis gör under mitt år. Det finns dock ett antal andra djur jag redan sett vilket är vilda höns, en kolibri, en fladdermus, krabbor och en svärm pelikaner.

Annat vi har gjort är bada i poolen, varit på bio, gosat med hundarna, gått hem med en hund som sprungit bort och fixat ett amerikanskt nummer till mobilen.

20140813-130703.jpgPismo beach.

20140813-130714.jpgEtt ställe vi åt lunch på en dag.

20140813-130724.jpgShell beach.

Pelikansvärm.

20140813-130808.jpgEn utkiksplats.

Olivia med en kolossal död krabba.

3 thoughts on “025.

  1. Åh så himla spännande och kul! Kommer absolut hänga på din blogg om dagarna! Massa kramar Amanda Leander ❤

  2. Gud så mysigt du ser ut att ha det. Jag ska själv åka till USA nästa år som exchange och undrar bara vad maxvikten för resväs(orna)kan är? Va det svårt att hitta och allt det där på flygplatserna och kom man in i språket fort?

    • Hej Julia 🙂
      För mig var maxvikten 23 kg för den stora resväskan och 10 kg (om jag inte minns fel) för kabinväskan. Plus det kunde man också ha en handväska eller annan mindre väska att ha på planet. Det är olika beroende på vilken organisation du tänkt åka med men med STS åkte vi en grupp tillsammans med en ledare så då höll ledaren koll på vart vi skulle. I Chicago flög alla och olika håll och med tanke på storleken på flygplatsen var det lite komplicerat att hitta men det gick bra ändå. Jag har inte varit här så länge än så det är fortfarande lite svårt ibland men de är chockerade över hur bra engelska jag har så jag tror att man som svensk har bra förutsättningar.
      Lycka till på ditt år!

Kommentera

