024.

Idag är det min andra dag i USA. Jag vaknade vid 06.30 i morse och har varit uppe sedan dess. Lite komiskt kändes det när jag vaknade upp och kollade på klockan då jag dagen innan sagt till Kim att jag inte brukar känna av något jetlag.

Flygningen gick bra, det blev lite knas i Chicago men som tur var hann jag med flyget till Phoenix. Chicagos flygplats är enorm och jag skulle tydligen checka in på en terminal och sedan åka från en annan.

Att flyga in över Phoenix var riktigt häftigt. Flyget var knappt fyra timmar så jag sov en stund och sedan när jag vaknade och kollade ut genom fönstret var berg det enda man såg.

Jag kom fram till San Luis Obispo ungefär kvart i tio lokal tid. Min underbara värdfamilj mötte upp mig med ett stort plakat på flygplatsen. Min local coordinator var också där och jag ska äta lunch med henne imorgon.

Vi kom fram till huset och jag fick en liten rundtur. Min värdfamilj har verkligen ansträngt sig för att jag ska känna mig välkommen och hemma. Jag var inte så trött som jag trodde att jag skulle vara så vi stannade uppe ett tag allihopa och jag gav dem presenterna jag köpt. Olivia fick ett snö-armband, Luke fick svenska landslagströjan och sedan fick allihopa en bok om svenska traditioner, en dalahäst, en smörkniv och en osthyvel.

Igår var min första heldag här i USA och till frukost åt vi inget mindre än amerikanska pannkakor, så amerikanskt det kan bli. Jag kom efter frukosten på att jag glömt att ge mitt svenska godis till familjen så det fick de efter frukosten. Alla smakade så glatt på djungelvrålen och jag skrattade mycket åt deras reaktioner. Kim tyckte att det smakade som bakpulver. Ahlgrens bilar gillade de bättre och Marabou chokladen har de faktiskt inte smakat ännu.

Under dagen följde jag med Kim till affären och oj vilket utbud de har. Kim bad mig att välja ett te jag gillar och jag stod säkert i två minuter och bara kollade på alla olika smaker som fanns. På vägen hem svängde vi förbi det high school jag ska gå på och det var mycket större än jag trodde. Min värdfamilj känner en tjej som ska vara senior i år och de hade frågat henne om hon kunde visa runt mig på skolan så det ska vi göra någon dag.

57 personer med gula tröjor och ryggsäckar på väg att passera passkontrollen i Chicago.

Mimmi och Wilma medan de höll på att passera passkontrollen.

Vyn genom fönstret innan landningen i Phoenix.

Min fina värdfamilj vid flygplatsen.

En del av mitt amerikanska sovrum, till höger kan ni även se en del av mitt badrum.

Mitt välkomnande på byrålådan.

2 thoughts on “024.

  1. Bekekdjd!!!!!!!:!:kr:& HA SET SÅ KUL!!! Alltså halllååååååå ALLTSÅ ALLTSP JAG DÖR DU ÄR DÄR DU LEVER PCH DU HAR DET BRS Oh MY GOD JAG ÖSNSLAR DIG ALL LUCKA MIN VÄN’nnn!!!!!!!!!

Kommentera

