021.

När min farbror var i min ålder var han på ett utbytesår i Minnesota. Trots att det inte fanns samma möjligheter då som det finns idag gällande kontakt har han lyckas med det väldigt bra ändå. I förrgår, ungefär 25-30 år senare var nämligen min farbror med familj plus hans värdbror med familj hemma hos oss och åt middag. Min farbror har alltså lyckas hålla kontakten med sin värdfamilj sedan han var i lika gammal som jag, hur coolt är inte det?

Jag tyckte det var jättetrevligt. Jag fick en liten försmak av att endast prata engelska vilket jag tyckte gick förvånansvärt bra. Ibland fick jag såklart fråga vad något ord betydde och jag kunde inte alltid formulera mig som jag ville men jag tycker ändå att engelskan flöt på bra. Lite konstigt kändes det dock att deras son på 8 kunde bättre engelska än mig med tanke på att jag är mer än dubbelt så gammal som honom.

Det här som många säger att amerikanare är mer utåtriktade och sociala än svenskar märkte man också tycker jag. Dottern som var 13 kändes inte alls som fyra år yngre än mig.

Mina kusiner är fotbollsfantaster alla tre och eftersom de fortfarande har väldigt mycket energi och spring i benen blev det en del fotboll. Det var jag, mina två yngsta kusiner Axel och Oscar, Abby och Ben i ett lag och min kusin Victor som är lika gammal som Abby spelade själv i det andra laget. Trots att vi var fem mot en krossade Victor oss rätt rejält ändå. Jag och Abby var målvakter i samma mål och vi var rätt urusla i början innan vi kom på att man som målvakt får använda händerna i fotboll.

Kvällen blev som sagt väldigt rolig och det var kul att träffa Abby och Ben eftersom mina värdsyskon i princip är lika gamla.

Kommentera

