010.

Inför en sådan resa som jag har framför mig är det inte endast farväl av familj, släkt och vänner man har framför sig. I onsdags var det dags för mitt första hej då och det var riktat till en gymnastikgrupp som jag varit friståendeledare för i tre år, UT. Det blir blandade känslor inför en sådan grej. På ett sätt visar det att det verkligen är nära nu tills jag åker men samtidigt har jag varit tränare för dessa tjejer i tre år, det är en lång tid.

Eftersom ”bilder säger mer än tusen ord” kommer därför lite bilder från den sista träningen.

SONY DSCJag tror att tjejerna trodde att vi skulle sega på träningen och inte göra speciellt mycket. De hade rätt, det var planen men jag ville skrämma dem lite i början så jag sa att träningen skulle vara stenhård. Träningen rivstartades därför med jogging ett varv i en skogsdunge bredvid hallen.Tappra kämpar som springer på samt min ledarkollega Amanda som studerar träd?

SONY DSCEfter joggingen var det upphopp följt av två varv till i skogsdungen.

SONY DSCNär tjejerna kom tillbaka andra gången hade jag gått in för att fixa i ordning fika och Amanda fortsatte med att köra styrka med dem. Tillslut sa Amanda att hela grejen med att köra den sista träningen stenhårt var ett skämt och att de fick gå in.

SONY DSCVi fikade och pratade om tävlingarna och terminen som gått. Jag hade förberett saft men duktig som jag är så glömde jag muggarna hemma så de som hade vattenflaskor hällde i saft i dem.

SONY DSCResten av träningen lekte vi allt ifrån ”Evolutionsleken” till ”Catch the flag”.

SONY DSCMin och Amandas grymma lek ”Superman i en telefonkiosk” gjorde succé och vi körde den tre omgångar. Där fick vi se fina och framförallt kreativa versioner av bland annat ”Fyra köttbullar i en matlåda” och ”En golfspelare med boll och klubba”. Ovan ser ni Cajsas och Sofias tolkning av ”En flagga i en flaggstång”.

SONY DSCLagbild i ribbstolarna.

SONY DSCSjälvklart avslutades träningen med en kramring.

SONY DSCJag kommer att sakna er!

 

Kommentera

