009.

Efter Göteborg har det varit fullt upp i skolan vilket har gjort att jag bortprioriterat bloggen, men nu kände jag att det fanns lite tid att skriva om helgen som varit.

Den 16 maj var det dags för förberedelselägret. Jag tog ett tåg från Stockholm vid 13.14 med destinationen Göteborg. Jag satt med Alva i ungefär 30 minuter innan ett par kom på tåget och hade de platserna. Jag gick tillbaka till min egna plats och lyssnade på musik, åt godis och sov.

Runt halv fem kom vi fram till Göteborgs centralstation och letade oss fram till stället där bussen skulle gå ifrån. Där stod en mängd utbytesstudenter och väntade så vi hälsade och pratade med en del. Bussen gick efter ett tag och vi var äntligen på väg mot Åh, namnet på stället där vi skulle spendera helgen.

När vi kom fram skulle vi leta upp våra rum, jag delade rum med Elin och Nelly från Stockholm samt Anna-Clara från Sundsvall. På kvällen gjorde vi inte så mycket, vi presenterade oss och våra ledare (gamla utbytesstudenter) pratade om deras år men sedan var det inte så mycket tid kvar av dagen.

På lördagen hade vi på oss våra gula tröjor och tog en gruppbild (vi fick gula tröjor, gula ryggsäckar och gula solglasögon (ja, STS gillar gult)). Sedan gick vi iväg i våra team (alla hus var ett eget team) och skulle ta den bästa lagbilden. Team Karin aka vårt team vann, grymma var vi! Sedan skulle vi skriva ett brev till oss själva som vi ska läsa efter vårt år, oj vad jag kommer skratta åt det brevet när jag kommer hem. Jag skrev mest om vad jag är nervös för då jag tror att det kommer bli roligast att läsa om sedan när jag inser att det inte alls var något att oroa sig för. På lördagen umgicks jag mest med Alva och en tjej som heter Elin från Uppsala. Vi hade en del fritid och eftersom det var så fint väder satt vi ute och solade.

På lördagskvällen gick vi ner till stranden och grillade korv och marshmallows. Vi satt ett tag och pratade och sedan bestämde sig några galningar för att bada i det isande vattnet. Efter ett tag gick vi upp till våra hus och bytte om och gick sedan till fotbollsplanen. Några spelade fotboll men vi var en del som inte kände för att spela så vi satt vid sidan om planen och pratade. Efter ungefär en halvtimme var det dags att gå tillbaka till husen och gå och lägga sig.

Nu blev det här inlägget tillräckligt långt så jag skriver om söndagen och avresemötet i nästa inlägg. 

20140522-205402.jpg

Vårt team, jag är en av personerna (mittenpersonen som kollar bort) som lyfter Elin (den högra personen som blir lyft)

20140522-205442.jpg

Alla utbytesstudenter 2014/2015

Kommentera

