004.

Jag skrev förut att jag skulle berätta lite mer om min placering så här kommer det inlägget.

Jag kommer som sagt bo i en stad som heter Arroyo Grande. Staden ligger nästan precis mittemellan Los Angeles och San Francisco, dock sa min värdmamma att det är tre timmar till LA medan det är fem timmar till San Francisco. Jag gissar att det beror på att det är bättre vägar till LA. Jag kommer bo i ett hus ungefär 1 mil från ”city” så min v-mamma kommer skjutsa mig och mina syskon till high school respektive elementary school varje dag. Min familj har ett fint stort hus och jag kommer ha ett eget sov- och badrum. De har även en stor trädgård där en swimmingpool är lokaliserad. 7 minuter från huset är närmaste strand, ja jag kommer trivas där borta.

När jag ansökte till mitt utbytesår hoppades jag att jag skulle få småsyskon och det fick jag. Min lillasyster håller på med gymnastik vilket jag som gammal gymnast tycker är jätteroligt. Jag är också gymnastiktränare så jag kommer säkert traggla saker med henne tills hon blir trött på mig haha. Min lillebror tränar just nu baseball vilket känns väldigt amerikanskt. Det ska bli roligt att se om jag någon gång följer med på hans träningar.

20140406-190028.jpg

4 thoughts on “004.

  1. åååh låter underbart!
    jag ska också iväg till Californien som utbytesstudent till hösten! har blivit placerad i en stad som heter Chico och ligger typ 2-3h norr om SanFran!
    såå tänkte höra om du ville göra ett länkbyte? 🙂

Kommentera

