003.

Innan jag fick min placering trodde, tänkte och förväntade jag mig aldrig att jag skulle komma till Kalifornien. När folk undrade vart jag ville åka svarade jag alltid nordöst, kanske Vermont (Hej alla Ben&Jerry’s lovers inklusive mig själv). När det gällde Kalifornien vågade jag inte ens tänka ”om”. Tanken att ”Tänk om jag skulle hamna i Kalifornien” snurrade aldrig runt i mitt huvud. Just den delstaten kändes ouppnåbar, något som aldrig skulle hända. Vissa betalade extra för att kanske komma dit medan jag inte hade önskat någon delstat alls, varför skulle jag komma dit? Men sen förra veckan låg det där mailet i min inbox. Mailet med ämnesraden ”I will be your Local Coordinator in California!”. Jag vågade inte tro det, inte ens då när det svart på vitt stod att jag skulle till Kalifornien vågade jag ha uppe förväntningarna.

Idag sitter jag och skriver detta inlägg och vet att jag nästa år kommer spendera i just Kalifornien. Jag förstår fortfarande inte hur det blev så att just jag, Sofia Pekkari, fick en placering i delstaten jag inte vågat drömma om. Men på något vänster blev det så och jag är så otroligt tacksam och ser verkligen fram emot allt jag har framför mig.

20140329-000144.jpg

Kommentera

